sobota 10. prosince 2016

O decentním adventním cestování

Kdekdo by to asi nazval malicherností, povrchností a nesmyslem. Ano, za skromnejch dvacet let mýho života jsem měla možnost vidět poměrně hodně míst na světě. Pravdou je, že na spoustě z nich jsem byla jenom třeba jeden jedinej den. A tak si může spousta lidí říct, k čemu to je, vidět nějaký místo na pár hodin? A co člověk vůbec může za tak krátkou chvíli vidět? Může se potom vůbec říct, že jsem na tom místě opravdu byla?

Za mě jo. Asi nebudu vykládat, že všecky ty místa bůhvíjak znám, to vůbec ne. Ale z většiny z nich si pamatuju atmosféru, něco ve mě to místo nechalo, i kdyby se mi mělo jenom tak nenápadně vetřit do hlavy. Většinou si pamatuju, jak mi na tom místě bylo.

Cestuju hodně. V tom doslovnym slova smylu, jezdim prostě sem a tam. Ale co skutečně vidim?

V neděli jsem přijela asi o půl dvanáctý do Vídně. Byla jsem strašlivě unavená, nespala jsem v tý době už nějakejch dvacetosum hodin. K tomu všemu jsme měli ve Vídni vyjímečně asi pětihodinovou pauzu a já místo toho, abych se zavřela v autobuse a snažila se aspoň na pár hodin spát, jsem si koupila dva lístky na úbán a vyrazila k Rathausu mrknout se na vánoční trhy. Nedala jsem si ani svařák, ani vídeňskej párek, protože jsem si před tim dala kafe ve Starbucksu ani ne tak pro to kafe, ale proto, abych si tam mohla půl hodiny nabíjet telefon, kterej se mi pochopitelně vybil než jsem na ty trhy došla. Mlela jsem z posledního, jela na autopilota, ale ty trhy jsem viděla a jsem ráda za to, že jsem se tam mohla jít aspoň na tu chvíli projít.

Včera jsem zase vyrazila s mamčou za ségrou do Bratislavy, což byla taky taková trošku spontánní akce. To mi se všim všudy uzavřelo takovej můj pomyslnej vánoční trojúhelník Brno - Vídeň - Bratislava. V Praze jsem zatim od začátku adventu nebyla, jak paradoxní. Ovšem tešim se, příští tejden po zápočťáku a nejvíc na Mírák, protože ten mam radši než tu staromáckou klasiku.

Řeknu vám, Brno má krásný trhy. Ta vánoční atmosféra tady mi připadá taková, opravdická. Nepamatuju se, že bych někdy v Praze tuhle vánoční atmosféru samotnýho města takhle cejtila. Nemam teď na mysli přeplněný obchody, koledy ze všech stran, občas sníh a pompézní strom na náměstí. Myslim pocit, že i to město tak nějak slaví s náma. Možná po tom v Praze jenom šlapou tuny turistů, možná se ten pravej vánoční lesk ztratil mezi všema těma bleskama z foťáků, jen Brno mi o Vánocích připadá trošku víc to, vánoční.

P.S.: Ptala se mě minulej tejden kamarádka, jak prej si plánuju vyzdobit pokoj na Vánoce, když už tam mam čtvery světýlka na stěnách normálně. Trošku mě to rozhodilo.

P.P.S.: Přemejšlim, že jedny sundám a navěsim dovnitř do okna, aby to bylo jasný.





























































































































Žádné komentáře:

Okomentovat