čtvrtek 9. června 2016

Kudy v Brně z nudy

Už hrozně dávno jsem slibovala, že stejně jako jsem vám představila oblíbený pražský podniky, udělám totéž i v Brně. Nojojenže. Ono jich nejdřív bylo málo. Pak jsem si nemohla vybrat, který vám ukážu a který si nechám pro sebe. Pak nebyl čas. A pak najednou, naprosto neočekávaný, začalo zkouškový. Takže to byla taková pětiletka, kterou ne a ne splnit. Ale dneska si udělám radost. Dneska sem dostala éčko zelený políčko ze zkoušky, která zcela objektivně měla bejt propadák, takže si zasloužim chvilku neškoly. A vy taky.

Takže jsem dala dokupy dvacet devět. podniků, brněnskejch restaurací, kaváren, hospod a pajzlů. Proč dvacet devět, no. Snažila jsem se to dát na třicet, ale prostě už jsem na žádnej další nepřišla. A ještě bych ráda podotkla, že v tom seznamu nejsou všechny podniky, ve kterejch jsem byla, jen prostě ty, který můžu nějakym způsobem doporučit, byla jsem tam třeba i víckrát, pamatuju si dostatečně návštěvu a tak.
Vybere si každej, na to dám krk. A jestli si nevyberete, tak mi napište, já vám ňákej vyberu.

A seskládaný je to podle vzdálenosti od mýho brněnskýho bydliště, hah, tak mi to seskládal Foursquare. A aspoň nikdo nebude moct říct, že je to nějaký pořadí oblíbenosti nebo co. A u každýho podniku je informace o placení kartou a o kouření. Pokud je u zmínky u kouření hvězdička, znamaná to, že mají i nekuřácký prostory, o kterejch vim.

1. La Strada
Kounicova 53
La Strada je pizzerie, dobrá pizzerie. Cenově je to jako pizzerie jako každá jiná, ale na tomhle seznamu figuruje předevšim pro jejich polední meníčka. Restaurace je přes oběd většinou nacpaná k prasknutí, já ale vždycky měla zkušenost s rychlou, milou a profesionální obsluhou a bezvadnym jídlem.
zaplatíte kartou, zakouříte si 









2. Pivnice Pegas
Jiráskova 44
Pecková hospoda s milou obsluhou, dobrym pivem za dobrou cenu a příjemnou zahrádkou pro letní využití. Za mě jedno z míst, kde trávim poslední dobou většinu svýho společenskýho života.
zaplatíte kartou, zakouříte si*







3. Faust Burger Pub
Jiráskova 34
Hospoda v burgrovém stylu takzvaně. Burgery maj povedený, na velkej hlad velký, na malej hlad mini. Občas lehce protivná obsluha, ale jinak fajnový místo.
zaplatíte kartou, zakouříte si*






4. Pivní Stáj
Veveří 38
Hospoda a burgrárna, zase. Maj moc dobrý polední burger menu, odpoledne je tu vcelku klid. Večer to tu hodně žije, často si bez rezervačky ani nesednete, ale bejvá tu moc milá obsluha a výběr z dobrejch piv. A až tu uvidíte někoho pít pivo brčkem, tak nebuďte v šoku, je to tu celkem normálka.
zaplatíte kartou, zakouříte si*






5. Giraffy Burger Bar
Kounicova 35
Za mě zatim nejlepší burgery v Brně. K polednímu menu příloha a dip zdarma, obsluha je milá, prostředí je moc příjemný. Taková malá Amerika na Kouničce. A hrozně pěkně to tu voní!
zaplatíte kartou, zakouříte si 








6. Café Laundry
Lidická 46
Nevim, do jaký míry je to "café", já tu byla zásadně vždycky večer na pivo. Je to takovej hezkej prostor, bar, na záchodě jsou antifácký samolepky a občas mi i tykala obsluha. Obecně známé pod jménem prádelna.
jestli zaplatíte kartou nemam šajna, zakouříte si






7. Vegalite
Slovákova 10
Moje oblíbená vegetariánsko-veganská restaurace a hospoda. Prostředí punk, jídlo nebeské, atmosféra skvělá!
zaplatíte kartou, zakouříte si*






8. La Speranza
Lidická 32
Bistro. Vaří tu pravej nefalšovanej ital, jídlo je božský, koupíte tu i sicilskou limču, akorát jídlo si vemte radši sebou, stoly jsou tu tři, často obsazený a neni to koncipovaný uplně na sezení. A ještě jednou: jídlo božský!
zapltaíte kartou, zakouříte si






9. Falk
Gorkého 12
Falk je osobní. Jakožto student filosofické fakulty máte Falk doslova cobykamenem. Z okna jste skoro schopný zkontrolovat, co se děje v druhym patře budovy B2, takže je celkem jasný, proč sem dřív nebo pozdějc přijdete. No a my sem přišli a zůstali. Udělali jsme si z Falku hlavní štáb a meeting point. Každopádně, jako kavárna ucházející. Vcelku dobrá nabídka, vcelku dobrý čaje a docela i bagety. Ale nechoďte sem na rychlý kafe. Obsluze bude většinou dlouho trvat, než si vás všimne a potom než vás obslouží. Někdy po dvaceti minutách odejdete nepovšimnuti. Ale stejně jsme tu skoro pořád.
zaplatíte kartou, zakouříte si*




 

 10. Pod Lékárnou
Slovákova 1
Tohle je takovej hezkej pivní bar a zároveň jeden z mála podniků, co má na Veveří otevřeno do čtyř do rána. Dáte si tu super pivo, prej i super tatarák, ale ten jsem zatim neměla, a maj tu moc dobrou pivní slámu, který jsou na výběr hrozně dobrý dipy. A jestli nevíte, co je to pivní sláma, tak sem musíte.
zaplatíte kartou, zakouříte si






11. Limbo
Jaselská 17
Jednim slovem hipsteřina. A velice povedená. Má to všechno. Kafe, čaje, limonády, obsluhu se zelenejma vlasama a tunelem v uchu a lavičku z palet.
zaplatíte kartou, zakouříte si*






12. Cattani
Veveří 6
Nejlepší těstovinárna v Brně. Výčtem: domácí těstoviny, stálá nabídka skvělejch omáček, nápaditý denní menu, voda zdarma a kvalita vysoce převyšující cenu!
zaplatíte kartou, zakouříte si 







13. Rytířská Krčma
Lidická 9
Tak tahle hospoda, to jsou moje brněnský začátky. Je tam úplná tma, hrozně zahuleno a skvělá medovina, obsluha, co vám skoro nedovolí odejít. Často se tam zpívá a hraje na kytaru. A maj výbornou medovinu. Středověk neskončil, středověk trvá.
zaplatíte kartou, zakouříte si






14. East Village
Jaselská 2
Podnik z takovýho toho brněnskýho žánru "přes den restaurace, večer hospoda". Burger jsem tu neměla, ale prej je dělaj dobrý. Sandviče byly fajn, obsluha průměrná, prostor moc hezkej.
zaplatíte kartou, zakouříte si*






15. Mezzanine
Údolní 15
Konkrétně se tohle doporučení váže ke spodní části Mezzaninu, kde je večer suprovej živej bar s milou obsluhou! Každopádně nahoře dělaj prej bezva kafe a taky je tam super personál, nabízeli mi například na narozky, že mi seženou balonky ve tvaru čísel napuštěný heliem, ochota sama!
zaplatíte kartou, zakouříte si (jen dole)






16. Podnebí
Údolní 5
Přes den kavárna, večer fajn hospoda. Příjemná zahrádka, obsluha a hezká atmosféra.
zaplatíte kartou, zakouříte si 






17. Tenkrát Na Západě
Běhounská 22
Pajzlík. S obsluhou sem si tykala po druhý návštěvě, narazíte tu na štamgasty a vážení přátelé, maj tu jukebox!
zaplatíte kartou, zakouříte si






18. Panoptikum
Jakubská 9
V Panoptiku jsem nikdy nejedla, ale je to hezká hospůdka s vynikajícim vínem. Zajímavě je řešenej i prostor, je to taková úzká nudle a stoly jsou vysoký s barovejma stoličkama.
zaplatíte kartou, zakouříte si*






19. Na Stojáka
Běhounská 16
A dostáváme se k hitparádě jedný úspěšný brněnský ulice. Výčep Na Stojáka je tradiční místo, okolo kterýho postává dav lidí, který si přišli pokecat a vypít pivo přesně podle názvu. Vevnitř sice jsou místa k sezení, ale je tam věčně narváno, takže nejlepší je vzít si půlitr a sednou si venku na obrubník třeba.
zaplatíte kartou, zakouříte si (jedině venku žejo)






20. La Solitaire
Kozí 12
Tohle je malinko labutí píseň. Solitaire totiž na začátku dubna zavřeli pro rekonstrukci. Od tý doby jsem tam nebyla, prý změnil majitele, tak urputně doufám, že koncept zůstanej stejnej a sangrie, kvůli který jsme tam všichni chodili, bude pořád stejně geniální!
?,?

21. Aloha
Kozí 10
Tohle místo je lehce rozpačitý. Je to fajn prostor, líbí se mi tu i výběr z lístku. Jen počítejte s tím, že v pozdních hodinách se to tu mění z příjemnýho baru na trošku ujetou popovou párty.
zaplatíte kartou, zakouříte si 






22. Lokál U Caipla
Kozí 3
První brněnskej Lokál! Klasika po všech stránkách. Miluju výzdobu v podobě svítících malůvek po stěnách.
zaplatíte kartou, zakouříte si 






23. Bar, který neexistuje
Dvořákova 1/Kozí (vstup na rohu)
Nejlepší bar v Brně. Na drink? Jedině sem. Maximálně profesionální obsluha, lístek nepotřebujete, prostě jim řekněte, na co máte chuť. Nádhernej interiér. Všechno dotažený do konce. A udělejte si rezervačku, bejvá tu narváno k prasknutí.
zaplatíte kartou, zakouříte si 






24. Klub Desert
Rooseveltova 11
Podle místních už Desert neni, co to bejvalo, ale já jsem si ho oblíbila i tak. Je to fajn místo na posezení a třeba malej koncert. Bejvá tu dost plno, ale nikdy mi to moc nevadilo.
zaplatíte kartou, zakouříte si






25. Terraza
Náměstí Svobody 17
Tohle je moje eso v rukávu. Pokud tohle místo neznáte, nemáte moc šanci na něj jen tak narazit. Je totiž mistrně schovaný. Musíte vejít do Domu Pánů z Lipé, vyjet výtahem úplně nahoru a pak ještě vylézt schody a ocitnete se na střeše. A tam je Terraza, coctail bar s výhledem, co prostě stojí za to.
zaplatíte kartou, zakouříte si







26. Café Alfa
Poštovská 4
Meeting point brněnskejch bohémů. Malý, hezký, útulný. Klasicky přes den kavárna, večer bar.
zaplatíte kartou, zakouříte si*






27. Trojka
Dominikánská 9
V podstatě stejnej koncept. Příjemný místo na denní kafe a večerní drink. Milej prostor a milá obsluha.
zaplatíte kartou, zakouříte si*






28. Poe Poe
Masarykova 3
A nakonec se zase dostáváme k papání. Poe Poe je geniální místo rychlýho občerstvení, kde si dáte půlku pizzy za 28 korun. Nebo lasagne. Anebo na druhém pultu sladyký palačinky a freshe. Perfektní alternativa na tuctovej fastfood!
zaplatíte kartou, zakouříte si 






29. Best Kebap
Veveří 36
Nikdy jsem moc nevěřila podnikům, který maj přímo v názvu, že jsou v něčem nejlepší. Ale tyhle Turci jsou. Neávejte si kebab na Čáře, dejte si ho taky, protože je fakt skvělej. A k tomu Ayran za dvě pětky.
zaplatíte kartou, zakouříte si 







A tohle je konec. Prvního seznamu. Protože myslim, že časem bude rozhodně další.
Pokud máte na Brno nějaký tipy, rozhodně mi je napište, budu ráda!

1 komentář: